تدوين نحوه نظارت كاردان‌ها؛ به زودي

| تاریخ ایجاد:1393/9/15 |تعداد بازدید: 923

مديرکل دفتر سازمان‌هاي مهندسي و تشکل‌هاي حرفه‌اي وزارت راه‌و‌شهرسازي در سيزدهمين مجمع عمومي سازمان نظام کارداني ساختمان استان تهران گفت: ايجاد همبستگي ملي در صنعت ساختمان ضروري است و با انجام اين مهم و ايجاد وفاق بين زنجيره‌هاي صنعت ساخت‌و‌ساز از جمله مهندسان و کاردان‌هاي فني، معماران تجربي و کارگران ماهر «مهندسي ساختمان» توان و قدرت کافي پيدا مي‌کند.
به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی و به نقل از مهر ، دکتر منوچهر شيباني اصل تصريح کرد: در برنامه هاي کوتاه‌مدت، پيرو جلساتي که با حضور اعضاي شوراي مرکزي سازمان‌هاي نظام کارداني و نظام مهندسي ساختمان برگزار شد، به زودي نحوه نظارت کاردان ها تدوين و ابلاغ مي‌شود.

وي افزود: از همه ظرفيت هاي قانوني، علمي و فرآيندها استفاده مي‌کنيم تا کاردان ها در جايگاه واقعي شان قرار گيرند.وي اظهار کرد: حذف هيچ بخشي از چرخه ساختمان به نفع «مهندسي ساختمان» نيست، لذا بايد تلاش کنيم تا کاردان‌هاي فني، معماران تجربي و کارگران ماهر نقش خود را به خوبي در اين صنعت ايفا کنند.

دکتر شيباني بيان کرد: شخصا به کاردان‌هاي فني ايمان و اعتقاد دارم و اين قشر جزء يکي از مهمترين و لاينفک زنجيره ساخت‌و‌ساز هستند.وي با طرح اين سوال که چرا تا کنون نتوانستيم از کاردان هاي فني در جايگاه خودشان استفاده کنيم، گفت: به ‌جاي تفکر جدا از هم، بايد خرد جمعي در صنعت ساخت‌و‌ساز حاکم و به يک فرهنگ تبديل شود.

مديرکل دفتر سازمان‌هاي مهندسي و تشکل‌هاي حرفه‌اي وزارت راه‌و‌شهرسازي با بيان اين که در بخش اجراي ساختمان به کاردان ها خيلي چشم اميد دارم، اظهار داشت: تلاش مي‌شود کاردان ها را به جايي برسانيم تا آناني که در مقطع کارشناسي ناپيوسته ادامه تحصيل دادند، بخواهند از شرايط و مدارک قبلي خود (کارداني) استفاده کنند.

مديرکل راه‌و‌شهرسازي استان تهران نيز در اين جلسه با اشاره به ضرورت استفاده از کاردان‌هاي فني در بخش ساختمان‌سازي گفت: دغدغه هاي کاردان‌هاي فني را در حوزه ساخت‌و‌ساز رفع خواهيم کرد. 


نظرات ارسال شده

ارسال نظرات

ارسال نظر

باز خوانی

کد داخل تصویر را وارد کنید

ساختمان نظام مهندسی ساختمان رفسنجان