یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورای مرکزی برگزار شد

| تاریخ ایجاد:1393/9/1 |تعداد بازدید: 867

یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی ، یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان با حضور اعضای اصلی و علی البدل شورای مرکزی و روسای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها ، روز چهارشنبه مورخ 1393/8/28 ، در محل ساختمان شورای مرکزی برگزار شد.

 

در ابتدای جلسه ، مهندس عامری ، با تبریک و معرفی روسای جدید سازمان های نظام مهندسی ساختمان گیلان ( مهندس قاسمیان ) ، اصفهان ( دکتر پزشکی ) و سیستان و بلوچستان ( دکتر نرماشیری) سخنان پیش از دستور را آغاز کرد.

 

در این سخنان مهندس الماسی ، عضو اصلی شورای مرکزی پیرامون تصویب قانون نظام مهندسی و نحوه بکارگیری ناظر مقیم پیشنهاداتی را ارائه نمود .

 

در ادامه ، دکتر جمال قناعت گزارشی از برگزاری کارگاه آموزش و آشنایی با قوانین و مقررات پولشویی ارائه داد و گفت : کلاس آشنایی با قوانین مبارزه با پولشویی و آیین نامه ها و دستورالعمل های اجرایی آن و همچنین بیان مبانی و مقررات مالی در راستای وظایف و مسئولیت های خزانه داران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها برگزار شده و نمایندگان 24  استان در این کلاس ها شرکت داشتند.

 

دکتر مهروش کاظمی نیز در ادامه افزود : انتخاب مشاور ریاست سازمان در امور بانوان نشان از عنایتی است که مهندس ترکان به ظرفیت و پتانسیل موجود بانوان مهندس در کشور داشته و رویکردی که اتخاذ خواهد شد در راستای شناسایی و تلاش پیرامون توانمند سازی بانوان مهندس فعال در عرصه ساخت و ساز کشور خواهد شد.

 

مهندس محمد رضا اسماعیلی نیز گفت : روز پنج شنبه مورخ 6 آذر ماه ، اولین جلسه دبیرخانه انرژی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی با استان های معین و عصر همان روز ، همایش شهر سازی برگزار می گردد.

وی افزود : سازمان های نظام مهندسی ساختمان کلیه استان ها اطلاعات مربوط به ساختمان خود را به این دبیرخانه ارسال نموده تا برنامه ای در خصوص مدیریت مصرف انرژی آنها تدوین شود.

 

دکتر هاشمی ، رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، گزارش طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان که به کمیسیون عمران ارجاع گردیده بود و پس از 800 نفر ساعت کار و 70 رده جلسه از صنوف مختلف بحث و گفتگو شده بود ، ارائه و از کلیه استان ها خواست به موازات تصویب اصلاحات قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ، برای تدوین آیین نامه اجرایی جدید بستر سازی لازم را انجام دهند.

 

دکتر شیبانی اصل ، مدیر کل دفتر سازمان های مهندسی و تشکل های حرفه ای گفت : بازنگری آیین نامه جزء 35 پروژه موجود در دستور کار دفتر سازمان های مهندسی و تشکل های حرفه ای است که بلافاصله پس از تصویب قانون نسبت به تهیه و تصویب آیین نامه اجرایی با همفکری سازمان های استانی اقدام خواهد شد.

 

مهندس ترکان ، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان ، با تسلیت شهادت امام سجاد ، انتصاب مجدد دکتر هاشمی را به ریاست فدراسیون تیراندازی تبریک گفت و اظهار کرد : برای توانمند سازی بانوان مهندس ، فعالیتی آغاز شده است چرا که با وجودی که بانوان مهندس در حرفه تفاوتی با مردان ندارند ولی ، از نظر جایگاه نیازمند حمایت هستند. 

وی در ادامه گزارشی از سفر به استان های گلستان و خراسان جنوبی ارائه و ابراز خرسندی کرد که این دو استان در اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان عملکرد موفق و روابط خوبی با استانداری و شهرداری ها دارند.

 مهندس بنیادی نژاد رییس شورای انتظامی نظام مهندسی کشور به ارایه گزارش فعالیتهای شورای انتظامی نمود وپس از ان به سوالات اعضا حاضر در جلسه پاسخ دادورهنمودهای ارزنده ای بیان نمود.

دکتر قناعت در خصوص تصویب ترازنامه سال 1391 البرز گزارش داد و پس از بحث و تبادل نظر در صحن شورا ، مصوب گردید برای تصمیم گیری نهایی به هیات رییسه شورای مرکزی تفویض اختیار  شود.

سپس گزارشی از برگزاری دوره آموزش مدرسان انرژی ، موضوع تفاهم نامه بنیاد جهانی انرژی و انجمن سبز به شورای مرکزی داده شد.

 

کمیسیون فنی ، اجرایی و کنترلی نیز اقدامات انجام شده خود را توسط مهندس بیات ماکو ، عضو اصلی شورای مرکزی تشریح نمود.

مهندس ترکان در تکمیل توضیحات ارائه شده از سوی رییس کمیسیون نظام فنی ، اجرایی و کنترلی در خصوص ساختار گذشته این نظام و رویکرد آتی آن توضیخاتی ارائه دادند. 


همچنین در خصوص ساخمان شورای مرکزی ، با بیان گزارش کارگروه تخصصی ، پیشنهاد ارائه شده مصوب گردید.

 



نظرات ارسال شده

ارسال نظرات

ارسال نظر

باز خوانی

کد داخل تصویر را وارد کنید

ساختمان نظام مهندسی ساختمان رفسنجان