برگزاری آزمونهای ورود به حرفه مهندسان، کاردانها و معماران‌تجربی

| تاریخ ایجاد:1393/3/23 |تعداد بازدید: 730

  آزمون ورود به حرفه مهندسان و کاردانهای فنی ساختمان امروز پنجشنبه 22 خرداد 1393 بطور همزمان رأس ساعت 9 صبح در سراسر کشور برگزار گردید. آزمونهای اخذ پروانه اشتغال برای رشته‌های مهندسی عمران(نظارت)، معماری(نظارت)، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک و همچنین کلیه رشته‌های کاردانی ساختمان امروز صبح و رشته‌های مهندسی عمران(اجرا) و معماری(اجرا) امروز نوبت عصر برگزار گردید. آزمون سایر رشته‌ها نیز فردا 23 خرداد 1393 در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.

    همزمان با روز برگزاری این آزمونها آقای دکتر آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی باتفاق آقای دکتر مظاهریان معاون امور مسکن و ساختمان و آقای دکتر هوائی مدیر کل مقررات ملّی ساختمان وزارت راه و شهرسازی و روسای سازمانهای نظام مهندسی و کاردانی ساختمان از دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به عنوان یکی از محل‌های برگزاری آزمون در سطح تهران بازدید و از نزدیک در جریان روند برگزاری آزمونها قرار گرفتند.

وزیر محترم راه و شهرسازی در جریان بازدید از حوزه آزمون اشاره کردند باید در حوزه مهندسی سخت گیری بیشتری انجام شود. به جهت شرایط اقلیمی و آب و هوایی کشور از لحاظ زلزله خیزی، وقوع سیل و آسیب پذیر بودن ساختمانها و همچنین از نظر انضباط شهری، مهندسین نقش بسیار مهمی دارند و به همین دلیل ما به این آزمونها اهمیت زیادی می‌دهیم و امیدواریم این حرفه را به سمتی هدایت کنیم که مهندسان رسالت اجتماعی خود را اضافه بر وظایف فنی خود به انجام برسانند.

در این بازدیدها همچنین آقای دکتر مظاهریان معاون محترم امور مسکن و ساختمان نیز علاوه بر ذکر مواردی در مورد وضعیت رشته‌ها و آزمونهائی که در ایام جاری برگزار می‌شود درخصوص نحوه برگزاری این آزمونها توضیحاتی ارائه کردند و همچنین به لزوم آمادگی داوطلبان با توجه به جدی بودن این آزمونها تأکید داشتند. ایشان همچنین درخصوص اعتراضاتی که ممکن است داوطلبان نسبت به سوالات آزمون داشته باشند، اشاره کردند این اعتراضات توسط متخصصین حرفه‌ای و دانشگاهی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اگر پس از بررسی مشخص گردید اعتراضی وارد است، اصلاحات لازم صورت خواهد گرفت.

    در این بازدید آقای دکتر غلامرضا هوائی مدیرکل مقررات ملّی ساختمان توضیحاتی در زمینه روند برگزاری آزمونها ارائه و اظهار داشتند که آزمونهایی که ظرف امروز و فردا برگزار می‌گردد یکی از بزرگترين آزمونهای حرفه‌اي كشور محسوب مي‌شود، که در 7 رشته مهندسي در رشته‌هاي معماري، شهرسازي، عمران، تأسیسات مكانيكی، تأسیسات برقی، نقشه‌برداري و ترافيك، همچنین 6 رشته كارداني در رشته‌هاي معماري، شهرسازي، عمران، تأسیسات مكانيكی، تأسیسات برقی و نقشه‌برداري و يك رشته ويژه معماران تجربي برگزار خواهد شد، وی افزود: در آزموني كه روزهاي 22 و 23 خرداد برگزار خواهد شد، در مجموع حدود 150000 نفر برای کسب صلاحیت‌های مختلف شرکت نموده‌اند و داوطلباني كه حد نصاب 50 درصد را كسب نمایند، با رعايت ساير شرايط وارد بازار حرفه‌ای ساخت و ساز می‌شوند و می‌توانند فعاليت كنند. ایشان در ادامه خاطر نشان ساختند که حوزه ساخت و ساز بسیار با اهمیت می‌باشد و نباید اجازه داد افرادی که صلاحیت لازم را ندارند در این حوزه فعالیت نمایند و یکی از نکته هایی که در بخش ساختمان اهمیت دارد مسائل مربوط به طراحی، نظارت و اجرا است که افراد پس قبولی در این آزمان صلاحیت لازم را به دست می‌آورند تا بتوانند در جهت ارتقاء کیفیت ساخت و سازها در سطح کشور خدمات مهندسی را در حدود صلاحیت و ظرفیت خود انجام دهند.

خاطر نشان می‌شود نتایج این آزمونها حتی‌المقدور تا پایان شهریورماه امسال اعلام خواهد شد.

   ادامه این آزمونها برای رشته های مهندسی عمران(محاسبات)، معماری(طراحی)، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی و آزمون تعیین صلاحیت معماران تجربی فردا جمعه23 خرداد 93 در سراسر کشور برگزار خواهد شد.



نظرات ارسال شده

ارسال نظرات

ارسال نظر

باز خوانی

کد داخل تصویر را وارد کنید

ساختمان نظام مهندسی ساختمان رفسنجان