جهش قیمت مسکن نداریم

| تاریخ ایجاد:1393/5/19 |تعداد بازدید: 748

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران از رونمایی طرح مسکن اجتماعی در هفته دولت خبر داد و اعلام کرد: تا پایان سال جهش قیمتی در بازار مسکن پیش‌بینی نمی‌شود و در حال حاضر قیمت هر متر مربع مسکن در کلان شهر تهران به طور میانگین چهار میلیون تومان است.
به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی ، فریبرز واحدی درباره وضعیت بازار مسکن اظهار داشت : روند رکودی که دربازار مسکن وجود دارد پیش‌بینی می شود به همین روال پیش رود به طوری که هیچ جهشی را در این بخش نمی توان متصور بود. واحدی با بیان این‌که عوامل مختلفی در قیمت مسکن تاثیرگذار هستند، تصریح کرد: تورم ناشی از فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها ، افزایش قیمت صدور پروانه ساختمان، افزایش مجدد وام خرید مسکن، تورم عمومی و راه اندازی صندوق پس انداز از جمله عواملی هستند که در این بخش تاثیرگذارند.
وی در ادامه درباره اجاره بها در بازار مسکن گفت: علیرغم این که در نیمه اول سال 92 در این بخش با افزایش مواجه بودیم اما تا حدودی قیمت‌ها در نیمه دوم سال کنترل شد چون در این بازار نیروهایی وجود دارد که می توانند یکدیگر را خنثی کنند.

تداوم تورم عمومی سبب افزایش قیمت خانه می‌شود
مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد: تداوم تورم عمومی دراین حوزه جزو عواملی است که سبب افزایش قیمت خانه می‌شود. واحدی خاطرنشان کرد: با بررسی همه گزینه‌ها می‌توان گفت که جهش قیمتی در بازار نخواهیم داشت و قیمت‌ها هم ردیف با تورم عمومی پیش می‌رود.
پیشرفت 50 درصدی واحدهای مسکن مهر استان تهران
وی اظهار کرد: 167 میلیارد تومان پروژه آماده بهره برداری در استان تهران وجود دارد که یک میلیارد تومان آن برای روکش آسفالت در راه‌های استان تهران استفاده شده است؛ به طوری که پیمانکاران هنوز بابت آن مبلغی دریافت نکرده‌اند. واحدی افزود: 331 هزار و 546 واحد مسکن مهر به جز واحدهای فرسوده در استان تهران وجود دارد که از این میزان 104 هزار و 891 واحد سهم اداره کل استان تهران است و 36 هزار واحد برای بنیاد مسکن و 95 هزار و 300 واحد برای پرند، 89 هزار و 456 واحد برای پردیس و 5891 واحد سهمیه شهر جدید اندیشه است. مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران افزود: واحدهای مسکن مهر شهر جدید پرند 57 درصد، شهر پردیس 10 درصد و اندیشه 39 درصد پیشرفت فیزیکی داشته ا‌ند که میانگین 50 درصدی را نشان می‌دهد.
تحویل حدود 18 هزار خانه مهر در هفته دولت
واحدی با بیان این‌که تاکنون تسهیلاتی که از سوی بانک مسکن در نظر گرفته شده 59 هزار و 88 میلیارد تومان بوده که برای این واحدها پرداخت شده است، افزود: از واحدهای ابلاغی 53 هزار و 529 واحد را تحویل داده‌ایم و قرار است در هفته دولت 17 هزار و 900 واحد دیگر را تحویل دهیم. وی در ادامه خاطرنشان کرد: بقیه واحدها تا پایان سال به اتمام خواهند رسید و براساس آخرین آمار 1400 میلیارد تومان برای تامین خدمات زیربنایی و سایت‌های مسکن مهر استان تهران لازم است. همچنین تاکنون بنیاد مسکن 7700 واحد را افتتاح کرده و قرار است 7000 واحد دیگر را در هفته دولت افتتاح کند.
مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن 20 هزار و 700 واحد را از 36 هزار واحد قرار است تا پایان امسال تحویل دهد. همچنین شرکت عمران شهر جدید پرند تاکنون از 95 هزار واحد 23 هزار و 292 واحد را تحویل داده و قرار است 26 هزار و 838 واحد دیگر را در هفته دولت تحویل دهد. واحدی با بیان این‌که ساخت واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید تا سال 94 به پایان می‌رسد، تصریح کرد: در شورای مسکن استان تهران از مدیران شهرهای جدید و بنیاد مسکن درخواست کرده‌ایم تا سال 94 دیگر هیچ پروژه مسکن مهری باقی نماند.
وی در ادامه درباره افزایش تسهیلات برای مسکن مهر اظهار کرد: قرار است که افزایش قیمت از محل بازپرداخت اقساط باشد اما تاکنون با توجه به این‌که واحدها تحویل داده نشده‌اند و تامین منابع مالی صورت نگرفته بازپرداخت آن نیز به خوبی انجام نشده است. وی با بیان این‌که رویکرد ما و مقام عالی وزارت راه و شهرسازی آن است که جلوی تغییر کاربری پهنا گرفته شود، تصریح کرد: در حال حاضر تعامل خوبی با شهرداری داریم و دنبال آن هستیم که در دولت نظام مالی پایدار تهیه کنیم که وابستگی خاصی در آن وجود نداشته باشد.

قیمت مسکن در تهران نسبت به درآمد خانوار 11 برابر است
مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران درباره میزان رشد جمعیتی در مناطق مختلف شهر تهران اظهار کرد: منطقه یک، دو، سه، چهار، پنج، 15، 18 و 22 مناطقی هستند که بیشترین رشد جمعیتی را داشته اند که از میان این مناطق منطقه 18 با 4.5 و 22 با 4.1 بیشترین میزان افزایش جمعیت را به خود اختصاص داده‌اند. واحدی درباره قیمت مسکن نسبت به درآمد خانوار گفت: درآمد خانوار اگر با الگوی واحد 75 متری در تهران در نظر بگیریم 11 برابر است که این رقم در قم 9 و در همدان 8 بوده است.



نظرات ارسال شده

ارسال نظرات

ارسال نظر

باز خوانی

کد داخل تصویر را وارد کنید

ساختمان نظام مهندسی ساختمان رفسنجان