ترجمه کتاب مقررات ملی ساختمان به زبان کردی

| تاریخ ایجاد:1393/5/15 |تعداد بازدید: 744

ه گزارش روابط عمومی شورای مرکزی به نقل از ایرنا، مهندس اکبر ترکان روز سه شنبه در نشست با اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان کردستان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در سنندج، علاقه مسوولان کردستان عراق به ارتباط و تعامل با کردستان ایران را مزیت بسیار خوبی در جهت افزایش سطح همکاری های دوجانبه دانست.

 وی تاکید کرد حضور ما در کردستان عراق باید صادقانه و درست، صمیمی و حرفه ای باشد و بتوانیم در منطقه اقلیم کردستان عراق سرمایه گذاری کنیم.

وی بر صدور خدمات فنی و مهندسی و آموزشی به مهندسان کردستان عراق نیز تاکید کرد و گفت: این آموزش ها باید با محور سازمان نظام مهندسی استان کردستان باشد.

وی همچنین خواستار ترجمه کتاب مقررات ملی ساختمان به زبان کردی برای کردستان عراق شد و گفت: با محوریت سازمان نظام مهندسی باید به زبان کردی این مقررات به مهندسان کردستان عراق آموزش داده شود.

مهندس ترکان با اشاره به اینکه کردستان عراق از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی پیشرفت کرده است تاکید کرد کردستان ایران نیز نباید از روند توسعه عقب بماند و باید توسعه یابد.

رییس شورای عالی مناطق آزاد کشور در ادامه سخنان خود به بررسی ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان کردستان اشاره کرد و گفت: گروهی از کارشناسان برای بررسی این موقعیت و ایجاد این منطقه به استان آمدند و مناطق مختلف را در سقز، سنندج، بانه و مریوان مورد ارزیابی قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد تجاری باید در مرزها ایجاد شود، گفت: سقز و سنندج این شرایط را ندارند اما شرایط بانه و مریوان برای ایجاد منطقه آزاد تجاری مناسب است.

وی ظرفیت های اقتصادی استان کردستان را بالا ارزیابی کرد و گفت: علاوه بر موقعیت جغرافیایی، کشاورزی، گردشگری و مرز، استان کردستان می تواند قطب گردشگری درمانی شود و توریسم درمانی را در این استان توسعه داد.

 مهندس ترکان موقعیت استان کردستان را برای ارایه خدمات درمانی به مردم کردستان عراق بسیار خوب دانست و گفت: برای ارایه این خدمات نیاز است که دفاتر گردشگری درمانی در استان ایجاد شود.

 وی همچنین بر جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در کردستان برای توسعه استان تاکید کرد و گفت: در راستای ایجاد مراکز تخصصی درمانی می توان از سرمایه پزشکان استان استفاده کرد و دولت هم به آنان کمک می کند.

 وی همچنین خواستار جذب سرمایه کردهای داخل و خارج از کشور برای توسعه هرچه بیشتر کردستان شد و گفت: کردستان در زمینه های مختلفی ظرفیت و پتانسیل سرمایه گذاری را دارد.

 مهندس ترکان ظرفیت علمی استان کردستان را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: امروز در دنیا، مراکز آموزشی عالی جذب دانشجو را به صورت رقابتی دنبال می کنند و در استان کردستان نیز می توان با جذب دانشجو از کردستان عراق در این زمینه تلاش کرد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در ادامه سخنان خود خواستار توجه به اقتصاد مرکز استان کردستان نیز شد و گفت: نباید نگاه اقتصادی تنها منحصر به شهرها باشد و سنندج نیز باید از لحاظ اقتصادی به توسعه برسد.

وی با تعبیر اینکه از سنندج تنها به عنوان خواب شهر استفاده می شود، گفت: باید ظرفیت های اقتصادی این شهر نیز مورد توجه قرار گیرد و در آن سرمایه گذاری انجام شود.

وی به عضویت بیش از پنج هزار نفر در سازمان نظام مهندسی ساختمان کردستان اشاره کرد و گفت: این افراد می توانند در خلق ثروت در شهرهای استان نقش بسیار موثری داشته باشند.

 وی از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان کردستان خواست راهکارها و پیشنهادات خود در جهت توسعه شهرهای استان را در قالبی طرح هایی ارایه و اجرایی کنند.

 دیدار با اعضا هیات مدیره سازمان نظام مهندسی، نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی و حضور در جلسه شورای اداری استان از جمله برنامه های نوبت صبح مشاور ارشد رییس جمهوری در سفر به سنندج است.

همچنین مهندس ترکان در نوبت عصر نیز در نشست هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان استان و جلسه با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار سنندج حضور می یابد.



نظرات ارسال شده

ارسال نظرات

ارسال نظر

باز خوانی

کد داخل تصویر را وارد کنید

ساختمان نظام مهندسی ساختمان رفسنجان